Nieuwe canopy

Blij!

M’n nieuwe canopy ligt al een poosje in mijn rig, maar na zo’n 40 sprongen kan ik vertellen dat ik me er happy mee voel. Een kleinere parachute gaan vliegen is geen probleem, mits je even nadenkt voor je deze aanschaft en voor je er mee gaat springen.

Wat voor parachute wil ik?
Deze vraag heb ik beantwoord aan de hand van de vraag wat ik met de parachute wil doen? Is ie alleen maar om me veilig aan de grond te zetten? Wil ik er sportief mee kunnen vliegen? Een zeven cells parachute of een 9 cells? Wil ik ermee kunnen wingsuiten?

Vooral als je wilt wingsuiten ben je gebonden aan een aantal parachutes, deze bevinden zich in de kompasroos in de categorie 1 tot en met 3. Vraag jezelf daarnaast altijd af of de wingload nog kan in combinatie met de wingsuit. Een vrouwtje van 60 kg is wat anders dan een grote kerel van 85 kg onder een 135 square feet parachute.

In Nederland is men sowieso gebonden aan de kompasroos van de KNVvL, de wingload geeft aan welke parachute je mag vliegen in combinatie met het aantal sprongen dat je hebt.

De andere vragen die ik mij gesteld heb beantwoord ik snel!

Leave a Reply

