Tunneltime: backfly

Het stond al een tijd op mijn lijstje. Leren freeflyen in de windtunnel. En dat heb ik geweten! 🙂

Freefly in de tunnel begint op je rug op het net. Je ligt als een beestje met je handen en je voeten omhoog te wapperen. Dit is je basispositie en je rusthouding. Vanuit daar leer je draaien, omhoog en omlaag vliegen. Vooral stabiliteit en rust zijn enorm belangrijk. Rust is eigenlijk het belangrijkst. Wil je een blauwe rug met rode striemen, dan moet je vliegen als een malle en lekker over je grenzen knallen. wil je dat niet.. dan neem je rust. Breathe in.. breathe out.

vlcsnap-2014-04-06-21h11m39s188Wat enorm leuk is.. je leert lopen op het net. Handig :-) Vooruit, achteruit, maar dan wel gedoseerd. Niet plankgas die tunnel instuiven, want het glas is erg dichtbij. Ben vooral ook niet bang voor het glas, het is er en je kunt er tegenaan komen. Als je er bang voor bent, dan ga je krampachtig vliegen. Dan klap je er juist tegenaan.

Het voordeel van backflyen? Stabiliteit bij een hogere snelheid. Daarnaast geeft het controle. Het is je basis om daarna te gaan zitten, staan en later headdown te gaan vliegen!

Het resultaat.. het vliegen ging top en mijn rug heeft wel wat schaafjes en inmiddels heb ik spierpijn… maar wel de gedachte om dit meer te gaan doen!

Advertisements

One thought on “Tunneltime: backfly

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s