Materiaal review: de Galaxy hoogtemeter

Meestal is het een van je eerste aankopen na je goggle, de hoogtemeter. In Nederland, als je onder de KNVvL vlag springt is een goed afleesbare hoogtemeter verplicht.

Omdat ik diep vanbinnen wel wist dat ik nog wel even in de sport zou blijven heb ik zo rond mijn eerste vrije val m’n hoogtemeter aangeschaft. Ik heb een nieuwe gekocht, maar tweedehands zijn er ook volop te verkrijgen. Heel veel verschil zit er niet in de soorten analoge hoogtemeters. Het zit ‘m meestal in de grootte van de kast en hoe de weergave is. De Galaxy vond ik heel fijn omdat ik altijd eenzelfde van de club gebruikte.

20150222_110851Een ander voordeel vind ik dat de klok helemaal rond loopt. De barigo hoogtemeter doet dat niet, maar als je dan naar 18.000ft gaat ziet dat er toch een beetje apart uit. Niet dat je op die hoogte veel op je hoogtemeter kijkt dan, maar toch.

Er is niet zoveel verschil in de hoogtemeters, ze hebben maar 1 functie: het weergeven van de juiste hoogte… De Galaxy alti III heeft. Of wel een leukigheidje en dat is de glow in the dark afleesplaat. Deze doet zijn werk vrij aardig in de schemering.

Het bandje gaat bij mij al ruim 600 sprongen mee, hij begint nu wel te verslijten, maar een bandje is zo gemaakt of gekocht. De ring waarmee je ‘m vasthoudt om je vingers is stevig en niet zo fragiel dun, maar deze ring kan ook wel eens in de dunnere variant gemonteerd zijn.

Ik ben nog steeds zeer tevreden over mijn aankoop. Wil je zelf ook een hoogtemeter kopen, bekijk er een paar zodat je voor jou de prettigst leesbare hoogtemeter om je pols hebt hangen!

Leave a Reply

