Katana _photo of Performance Designs

Lady Katana – first date

Kleiner gaan vliegen, iets sneller vliegen. Dat waren mijn wensen voor een volgende koepel. Een poos terug heb ik een Sabre2, 120 kunnen vliegen. Dat voelde goed en vertrouwd. Er stond een goede bries, landen was helemaal geen probleem. Niet dat landen met weinig wind een probleem mag zijn als je kleiner gaat vliegen!

De koepel moet bij je ervaring passen. Kun je nog niet goed landen met je huidige maat parachute, vraag je dan echt af of je klaar bent voor een kleinere chute.

Maar goed, die Katana zou een goede stap zijn naar een Velocity. Dus op zoek naar een 120. Deze heb ik voor een paar sprongen kunnen lenen. Eruit op 6000ft, korte vrije val en openen die chute. Een jeehaaa moment en daarna slider inklappen, toggles los en gaan!

Kortom, heerlijke vlucht gehad, nette landing en op naar een tweede sprong. Ik heb genoten van Lady Katana. Nu hopen dat ik er een kan shoppen in een goede maat zodat ik er weer een poos mee kan vliegen.

Leave a Reply

