Algarve. Sun sea skydiving

12469449_10100481147271558_4606490810897017116_o.jpg
Photo by Sam Bemment

We hadden een simpele, maar goede afspraak gemaakt: kerst vieren we niet thuis. Dat en het feit dat mijn wederhelft zijn Valkery al in bezit had gaf ons de mogelijkheid om deze afspraak na te komen. Inmiddels hadden we ook van goede vrienden gehoord dat de Algarve een groot feest was wat betreft sun sea and skydiving.

Het centrum heeft 2 Dorniers staan en er was een caravan. Het was druk, meerdere para’s hadden gehoord dat het het goed vertoeven was. Via de receptie van het centrum hadden we een behoorlijk appartement geregeld en de auto stond ook netjes klaar op Faro airport. Het is zo’n 40 minuten rijden over de tolweg.

Tweede kerstdag hebben we met loadorganiser Billy de eerste sprongen gemaakt. Hij gaf ons wat meer uitdaging toen bleek dat onze skills al op een behoorlijk niveau waren. Mijn eerste sprong was al uitdagend, ik mocht de front float positie exitten. De Dorniers zijn niet uitgerust met handige bars aan de buitenkant, dus dat was goed vasthouden.

De andere dagen hebben we in de groep van Lesley gezeten, we waren met een vrij hilarische club. De pro van een boogie is dat je met zoveel andere mensen springt, met allerlei nationaliteiten.

De hoogtepunten? Op 1: mijn 900e sprong. Een Diamond waarbij ik op de kop lag te shinen. Dan voel je je wel FF erg trots. We hebben ook een mooie Sunset sprong gemaakt, maar helaas niet op het strand gesprongen. Het weer was vrij wisselvallig, de laatste twee dagen hebben we om die reden ook niet meer kunnen springen.

Voor mij was dit een vakantie om nooit meer te vergeten en ik hoop dat we in 2016 nog veel meer mooie sprongen gaan maken!

Leave a Reply

