Tijd voor verandering

Nieuw seizoen, nieuw materiaal? Zo iets, in ieder geval tijd voor een nieuwe chute. De Sabre2 heeft mij naar allerlei plaatsen gebracht en veilig aan de grond gezet. Een geweldige all-round parachute voor de intermediate skydiver.

Wat komt daarna? John Leblanc heeft dit heel praktisch uiteen gezet in een seminar tijdens de BPA expo. Het is een uitgebreide video, maar heel helder in de indeling van de soorten parachutes. https://youtu.be/eK2_yQ_A9Fc

Al eerder had ik de kans om wat ander materiaal te vliegen, alles van PD. Afgelopen najaar heb ik twee sprongen op een Katana 120 kunnen zetten. Dat was leuk. De snelheid, de reactie van de chute en de draaien vond ik fantastisch. De reden om toch na te gaan denken over een snellere chute. De Sabre in 135 had ik nog langer kunnen vliegen, maar ik merk dat ik toe ben aan iets anders. Inmiddels ligt ze in huis, de Katana in maat 120.

Zaterdag ga ik de eerste sprongen maken, een paar hopjes op de ENPC. Wennen aan dit race monster en dan lekker het seizoen starten. Laat de zon maar komen!

 

ps. Sabre2 135 kopen? Zit nog op risers, dus gemakkelijk even over te zetten. Stuur me een berichtje bij interesse!

Leave a Reply

