Foto Ritchard Bezuijen

Nieuw europees damesrecord

yes, Eind augustus mogen we weer.. deze keer met 50 dames gaan we voor een nieuw Europees record: 2 punten. Het oude Europese record staat op 28 dames en met 3 punten. Hoeveel punten we gaan leggen en met hoeveel dames? Dat is de grote vraag.

In maart kreeg ik de verlossende mail dat ik mee mag doen, super vereerd voel ik me, aangezien ik enkel het dames record vorig jaar heb gevlogen en de NL recordpoging, welke bij een poging is gebleven. Met de ervaring die ik afgelopen winter heb opgedaan in de Algarve voel ik me wel een sterkere vlieger en ook onder de koepel ben ik zekerder.

Dit is fijn, want dan kan ik mij meer concentreren op de sprongen. Inmiddels ben ik flink aan het sporten om conditioneel op een goed niveau te zijn. Ik merk dat ik beter en sneller herstel na een intensieve dag trainen of video’en op de club. Daarnaast kan ik meer input geven en beter afstoppen. M’n grijze cellen memoriseren beter en daardoor heb ik weinig brainlocks.

Training en voorbereiding

Inmiddels komt de datum dichterbij en ben ik mij wel aan het voorbereiden op de 50 way. Ik lees artikelen over sequentials vliegen en bekijk regelmatig een Youtube filmpje. Daarnaast heb ik een slaaplocatie geregeld en wordt langzaam aan bekend wie er nog meer meevliegen. Een leuke club dames uit Nederland en ook uit de UK en Zwitserland komen vrouwen deze kant op.

In augustus, de week ervoor is het NKP. Met Blok43 vliegen we in de AA klasse de wedstrijd. Een fijne voorbereiding. En tijdens de NKP is ook de speedstar, welke ik mag vliegen met de heren van het CPV/ ENPC in de samenstelling Southern Comfort. Fijn, want dat is een goede mogelijkheid om flink te werken aan mijn dive skills. Ook tijdens de springweek gaan we trainen, dus lekker opwarmen.

Ieder weekend ben ik bezig met parachutespringen, gemiddeld maak ik zo’n 200-250 sprongen per jaar: team, video en fun.

Hoe bereid jij je voor op een event? Ben je door de week veel bezig met de sport? Ik ben benieuwd!

Leave a Reply

