WOW! We’re creating …

Woensdag ochtend, 46 dames in rood en zwart. Een warm welkom in het Engels plus de uitleg voor de dagen. Start van de trainingsdag. Kennismaken met elkaar en elkaars vliegskills. Deze dag zou de opwarmdag zijn. Vliegt iedereen zijn juiste plek in de formatie om tot een vlinder figuur te komen?

Hit the goose!

De sprongen op woensdag hebben we gemaakt van 14.000ft. Nog geen zuurstof, geen gedoe. Althans… de PH-SWP was tijdens take-off van de eerste load (zonder ons) een gans van formaat tegen gekomen, met een tail strike tot gevolg. De SWP stond aan de grond voor reparatie, maar gelukkig was de BSU uit Texel beschikbaar om ons te vliegen.

Rond de middag stond deze ook op Teuge en dat hield in dat we omhoog konden in het blok van 13:00u. Van de LvNL hadden we hoogte blokken gekregen om extra hoog te kunnen exitten. Helaas hield dit voor het centrum wel in dat de overige momenten geen normale hoogte te verkrijgen was.

De eerste sprong hebben we gemaakt vanaf 14.000ft met 35 dames. Dit om te trainen, de overige 11 vrouwen gingen in een aparte run eruit. Het bleek overbodig, want de 35 way lag en de sprongen daarna zijn we dus met 46 omhoog gegaan om de vlinder, het basisfiguur te leggen.

Wissel

Het verbaasde me, ik was ingedeeld kort achter de basis. Geen plek voor mij met mij lange benen en lage gewicht. Sprong 1 had ik nog 3 kilo bij. Sprong 2 had ik al 5 kilo lood bij me en tijdens de laatste sprong mocht ik 7,5 kg lood meesjouwen. Helaas zonder succes, ik bleef gelift worden en gelukkig is er op donderdag een ander plekje voor me gevonden.

Het gevoel gelift te worden is vrij naar, dit zal ook zeker hebben meegespeeld bij het gevoel dat er bij mij gecreëerd werd en waardoor het lift effect nog heftiger leek. Het enige dat ik kon doen was archen en aan blijven zetten.

Zo komt de eerste dag tot een eind, met goede vooruitzichten voor donderdag, gaan we records breken?

 

Foto’s: Rob Lloyds, mede mogelijk gemaakt dankzij Sunpath

 

 

 

Leave a Reply

